Pedagogical Strategy to promote the Teaching-Learning Process Throughthe use of Mobile Devices

Main Article Content

Emma Z. Delgado
María F. Taipe
Christian D. Ortiz

Abstract

Designing a pedagogical strategy that promotes the use of mobile devices in the teaching - learning process is the purpose of the work, taking into account that its use allows to integrate the contents of the subjects with virtual resources, which today are highly available and attractive for students, making it possible to take teaching, beyond the limits of the traditional classroom. Mobile technologies contribute to mobility and permanence in education systems and new virtual learning environments; what is favored with the use of m-learning, as a teaching-learning methodology, which uses the use of mobile devices with wireless connection and extended connectivity to the students of an educational institution. Consequently, achieve the formation of new skills, skills in students and teachers; innovative ways of exploiting the available resources and transforming the way in which learning is taught and received

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pedagogical Strategy to promote the Teaching-Learning Process Throughthe use of Mobile Devices. (2022). Formative Research Journal: Innovation and Technical Applications - Technological, 4(2), 14. http://ojs.formacion.edu.ec/index.php/rei/article/view/v4.n2.a5
Section
Artículos
Author Biography

Emma Z. Delgado, Tecnológico de Formación

Vicerrectora Administrativa - Financiera del Instituto Superior Tecnológico de Formación Profesional Administrativa y Comercial, Ingeniera en Sistemas Computacionales graduada de la Universidad Estatal de Milagro en el año 2013. Doctora en Ciencias Pedagógicas en la Universidad de Oriente de Santiago de Cuba, miembro del Consejo editorial de la revista internacional (Investigación, Formación y desarrollo: generando productividad institucional) ubicada en catalogo LATINDEX, ha recibido varios  reconocimientos profesionales entre los que se destacan: “IX Taller Nacional de la Educación Técnica y Profesional con Participación Extranjera”, “Maestro Sociedad 2015”, entre otras. Miembro de la red de investigación internacional RED-DEES.

Ponente en numerosos congresos nacionales e internacionales entre los que sobresalen “Convención Internacional de Ciencias Técnicas”, “2do Congreso Internacional de Ciencias Pedagógicas”, “XXI Congreso Latinoamericano de Extensión Universitaria”, y “VII Coloquio de Formación Laboral”.

autora de varios artículos cientificos entre las que se destaca: “Problemas Contemporáneos de la Pedagogía: Una visión desde los Institutos Técnicos y Tecnológicos”, “Tecnologías de la Información y la Comunicación: Una Realidad en la Práctica Pedagógica Contemporánea”, “La Capacitación Docente en el Uso de las Funcionalidades de las TIC´s en el Proceso de Enseñanza-Aprendizaje en el ITFPAC” “Las Competencias Investigativas para el Proceso de Aprendizaje Organizacional como una Acción del Proyecto Institucional del Instituto Superior Bolivariano”.

How to Cite

Pedagogical Strategy to promote the Teaching-Learning Process Throughthe use of Mobile Devices. (2022). Formative Research Journal: Innovation and Technical Applications - Technological, 4(2), 14. http://ojs.formacion.edu.ec/index.php/rei/article/view/v4.n2.a5