Professional Pedagogical Ethics and its Impact on the Evaluation of the Professional Performance of the Teacher

Main Article Content

Alejandro Nicolas Lema Cachinell
Yaneiris Castro Durand
Daniel Zaldívar Almarales

Abstract

The present research presents a critical examination of the professional performance in terms of capturing elements of the teacher's action, where the ways of understanding and regulating professional behavior are reflected. However, without being very categorical, it can be argued that the scientific approach of the ethical aspect within the evaluation of the professional performance of the teacher still does not reach the hierarchy that this particular deserves. An analysis of the behavior of professional pedagogical ethics and its impact on the evaluation of the professional performance of teachers is proposed.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Professional Pedagogical Ethics and its Impact on the Evaluation of the Professional Performance of the Teacher. (2017). Revista De Investigación, Formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 5(1), 8. https://doi.org/10.34070/rif.v5i1.54
Section
Artículos
Author Biography

Alejandro Nicolas Lema Cachinell, Instituto Superior Tecnológico de Formación Profesional Administrativa y Comercial

Director del Departamento de Investigación del Instituto Superior Tecnológico de Formación Profesional Administrativa y Comercial, Ingeniero en Contaduría Pública y Auditoría CPA graduado en la Universidad Estatal de Milagro. Doctor en Ciencias Pedagógicas en la Universidad de Oriente de Santiago de Cuba, director de la revista internacional (Investigación, Formación y desarrollo: generando productividad institucional) ubicada en catalogo LATINDEX, evaluador internacional de la Revista Latinoamericana de Educación Inclusiva (RLEI)  de la Universidad central de Santiago de Chile ubicada en SCIELO, miembro de la red de investigación internacional RED-DEES. Ponente en numerosos congresos nacionales e internacionales. Autor de numerosas publicaciones entre las que se destacan: “La motivación y orientación educativa”, “Visión de la productividad de la evaluación en el desempeño del docente”, “Reflexiones del Impacto de la ciencia y la tecnología en la actividad pedagógica profesional”, “Problemas contemporáneos de la Pedagogía: una visión desde los Institutos Técnicos y Tecnológicos” y “Evaluación del Desempeño Profesional del Docente”.

Su reconocida trayectoria como docente titular tiempo completo del Instituto Superior Tecnológico de Formación Profesional Administrativa y Comercial le ha permitido ocupar distintas responsabilidades, entre las que resalta director de investigación, puesto en el que actualmente se desempeña.

How to Cite

Professional Pedagogical Ethics and its Impact on the Evaluation of the Professional Performance of the Teacher. (2017). Revista De Investigación, Formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 5(1), 8. https://doi.org/10.34070/rif.v5i1.54