Teacher's Pedagogical Computer Competence. Theories and Models that Found It

Main Article Content

Manuel Adrián Rivas Vega
Oscar García Fernández,

Abstract

In order to argue a pedagogical model a study of some theories of educational technology relating to computer training of teachers was conducted. This work, it is proposed briefly the contributions of some of those theories to explain the process of teaching computer science teacher training. a critical analysis of the models and theories is studied. They exposed, its essential ideas, their limitations and their fundamental modeling the process of teaching computer science teacher training with an integrative approach and humanist contributions.


 

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Teacher’s Pedagogical Computer Competence. Theories and Models that Found It. (2018). Revista De Investigación, Formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 6(1), 10. https://doi.org/10.34070/rif.v6i1.91
Section
Artículos
Author Biography

Manuel Adrián Rivas Vega, Universidad de Oriente

Es graduado de la Licenciatura en Maestro Primario en el curso 1995-1996, ejerciendo esta profesión hasta el 2003, obteniendo 3 evaluaciones de MB, se le otorgó la medalla por la Distinción de la Educación cubana y fue elegido como Vanguardia Nacional, en la actualidad es se desempeña como webmaster de la Universidad de Oriente, es aspirante a doctor en ciencias pedagógicas, ha elaborado el portal de la universidad y las 13 facultades, así como el entorno virtual de aprendizaje.

How to Cite

Teacher’s Pedagogical Computer Competence. Theories and Models that Found It. (2018). Revista De Investigación, Formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 6(1), 10. https://doi.org/10.34070/rif.v6i1.91