The environmental education curricular strategy in improving the promoters of the educate your child program.
Main Article Content
Abstract
The investigation is the result of the revision of the curricular strategy of environmental education in the superación of the promoters of the PETH, those that reveal: Insufficient treatment to the environmental education that allows to solve tasks of the object of the profession through the professional superación to the promoters of the community program Educates your son, with emphasis in the Didactic subject of the Knowledge of the Natural and Social World. The necessity of attention to the theoretical aspects - methodological with regard to the environmental education and their treatment during the educational process starting from the coherent linking of the curricular strategies and, in particular, that of the work with the environmental education, for the achievement of a learning developer where the different agents and educational agencies of the community are linked. Being the objective: To elaborate a pedagogic strategy of environmental education to overcome the promoters of the community program Educates your son.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Este trabajo tiene licencia DE Atribución/Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional. CC BY-NC-SA 4.0.
How to Cite
References
Addine, F (2003) Didáctica Teoría y Práctica. Edit. Pueblo y Educación. La Habana.
Batista, T (2018) Las estrategias curriculares en el proceso docente educativo de la carrera.
Benavides, Z (2010). Lecturas de Pedagogía Preescolar. Edit. Pueblo y Educación. La Habana.
Cárdenas, Y. (2015) Programa de superación profesional para la preparación de las metodólogas integrales de la educación preescolar en la dimensión relación con el entorno. Tesis Doctoral.
Elias, D; Fumero, A Escalona, I. (2023) La Transición Educativa en la Superación del Maestro de Preescolar y Escolar en el Contexto Rural. Formación y Desarrollo: Generando Productividad Institucional. Vol.11, núm. (2), pp. 8-18. https://doi.org/10.34070/rif.v11i2.410
Escalona, I; Fumero, A (2021) Sistematización de los resultados científicos en la formación de docentes para la primera infancia. Revista Sociedad & Tecnología, 4(2), pp123-137.
Fumero, A.; Escalona, I; Peña, A. (2021). La transición educativa y continuidad del desarrollo de los niños y niñas de preescolar a primer grado desde la formación permanente. Formación y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, vol. 9, núm. (3) (pp. 71-76). https://ojs.formacion.edu.ec/index.php/rif/article/view/300
Fumero, A. (2017). Formación Permanente de los maestros para la transición educativa y continuidad del desarrollo de los niños y niñas de preescolar a primer grado. (Tesis de doctorado) Universidad de Oriente. Santiago de Cuba.
Pérez, T. E (2009) Sistema de superación profesional, encaminado a la preparación del personal docente de la Educación Preescolar para dirigir la Educación Ambiental en estas edades. (Tesis de doctorado). Villa Clara.
Tchimuco, E. J. D., González, J. M. C., & Isaac, M. G. M. (2019). La atención psicopedagógica del maestro a las dificultades del aprendizaje en escolares primarios en el contexto angolano. Dialnet. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7299578