The environmental education curricular strategy in improving the promoters of the educate your child program.

Main Article Content

MSc. Zoila Caridad Arzuaga Díaz
Ariolki Fumero Pérez, Dr.C.
Circe Sánchez Rodríguez, Dr. C.

Abstract

The investigation is the result of the revision of the curricular strategy of environmental education in the superación of the promoters of the PETH, those that reveal: Insufficient treatment to the environmental education that allows to solve tasks of the object of the profession through the professional superación to the promoters of the community program Educates your son, with emphasis in the Didactic subject of the Knowledge of the Natural and Social World. The necessity of attention to the theoretical aspects - methodological with regard to the environmental education and their treatment during the educational process starting from the coherent linking of the curricular strategies and, in particular, that of the work with the environmental education, for the achievement of a learning developer where the different agents and educational agencies of the community are linked. Being the objective: To elaborate a pedagogic strategy of environmental education to overcome the promoters of the community program Educates your son.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
The environmental education curricular strategy in improving the promoters of the educate your child program. (2024). Revista De investigación, formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 12(3), 63-68. https://doi.org/10.34070/rif/.v12.i3.2024.37363-68
Section
Artículos

How to Cite

The environmental education curricular strategy in improving the promoters of the educate your child program. (2024). Revista De investigación, formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 12(3), 63-68. https://doi.org/10.34070/rif/.v12.i3.2024.37363-68

References

Addine, F (2003) Didáctica Teoría y Práctica. Edit. Pueblo y Educación. La Habana.

Batista, T (2018) Las estrategias curriculares en el proceso docente educativo de la carrera.

Benavides, Z (2010). Lecturas de Pedagogía Preescolar. Edit. Pueblo y Educación. La Habana.

Cárdenas, Y. (2015) Programa de superación profesional para la preparación de las metodólogas integrales de la educación preescolar en la dimensión relación con el entorno. Tesis Doctoral.

Elias, D; Fumero, A Escalona, I. (2023) La Transición Educativa en la Superación del Maestro de Preescolar y Escolar en el Contexto Rural. Formación y Desarrollo: Generando Productividad Institucional. Vol.11, núm. (2), pp. 8-18. https://doi.org/10.34070/rif.v11i2.410

Escalona, I; Fumero, A (2021) Sistematización de los resultados científicos en la formación de docentes para la primera infancia. Revista Sociedad & Tecnología, 4(2), pp123-137.

Fumero, A.; Escalona, I; Peña, A. (2021). La transición educativa y continuidad del desarrollo de los niños y niñas de preescolar a primer grado desde la formación permanente. Formación y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, vol. 9, núm. (3) (pp. 71-76). https://ojs.formacion.edu.ec/index.php/rif/article/view/300

Fumero, A. (2017). Formación Permanente de los maestros para la transición educativa y continuidad del desarrollo de los niños y niñas de preescolar a primer grado. (Tesis de doctorado) Universidad de Oriente. Santiago de Cuba.

Pérez, T. E (2009) Sistema de superación profesional, encaminado a la preparación del personal docente de la Educación Preescolar para dirigir la Educación Ambiental en estas edades. (Tesis de doctorado). Villa Clara.

Tchimuco, E. J. D., González, J. M. C., & Isaac, M. G. M. (2019). La atención psicopedagógica del maestro a las dificultades del aprendizaje en escolares primarios en el contexto angolano. Dialnet. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7299578