Theoretical approach to m-learning and its application in the teaching-learning process in educational institutions.

Main Article Content

Emma Delgado Saeteros
Evelyn de la Llana Pérez
Walter Jorge Cruzata

Abstract

Mobile technologies contribute to mobility and permanence in education systems and new virtual learning environments; what is favored with the use of M-Learning, as a teaching-learning methodology, which uses the use of mobile devices with wireless connection and connectivity extended to the students of an educational institution. Consequently, achieving the formation of new abilities, skills in students and teachers, as well as the design of innovative educational models, will allow the transformation of learning management, surpassing the limits of traditional education. The purpose of this article is framed in highlighting the elements that define education through
the use of mobile devices or M-Learning, in addition to evaluating the various potentialities offered by training,
preparation and educational quality in educational institutions.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Theoretical approach to m-learning and its application in the teaching-learning process in educational institutions. (2022). Revista De Investigación, Formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 10(1), 7. https://doi.org/10.34070/rif.v10i1.338
Section
Artículos
Author Biography

Emma Delgado Saeteros, Instituto Superior Tecnológico de Formación Profesional Administrativa y Comercial

Vicerrectora Administrativa - Financiera del Instituto Superior Tecnológico de Formación Profesional Administrativa y Comercial, Ingeniera en Sistemas Computacionales graduada de la Universidad Estatal de Milagro en el año 2013. Doctora en Ciencias Pedagógicas en la Universidad de Oriente de Santiago de Cuba, miembro del Consejo editorial de la revista internacional (Investigación, Formación y desarrollo: generando productividad institucional) ubicada en catalogo LATINDEX, ha recibido varios  reconocimientos profesionales entre los que se destacan: “IX Taller Nacional de la Educación Técnica y Profesional con Participación Extranjera”, “Maestro Sociedad 2015”, entre otras. Miembro de la red de investigación internacional RED-DEES.

Ponente en numerosos congresos nacionales e internacionales entre los que sobresalen “Convención Internacional de Ciencias Técnicas”, “2do Congreso Internacional de Ciencias Pedagógicas”, “XXI Congreso Latinoamericano de Extensión Universitaria”, y “VII Coloquio de Formación Laboral”.

autora de varios artículos cientificos entre las que se destaca: “Problemas Contemporáneos de la Pedagogía: Una visión desde los Institutos Técnicos y Tecnológicos”, “Tecnologías de la Información y la Comunicación: Una Realidad en la Práctica Pedagógica Contemporánea”, “La Capacitación Docente en el Uso de las Funcionalidades de las TIC´s en el Proceso de Enseñanza-Aprendizaje en el ITFPAC” “Las Competencias Investigativas para el Proceso de Aprendizaje Organizacional como una Acción del Proyecto Institucional del Instituto Superior Bolivariano”.

How to Cite

Theoretical approach to m-learning and its application in the teaching-learning process in educational institutions. (2022). Revista De Investigación, Formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 10(1), 7. https://doi.org/10.34070/rif.v10i1.338