Communicative Interdisciplinarity: A Pathway for Language Development Maternal and the Professionalism of the University Students in Cuba

Main Article Content

María Rodríguez Cosme
Silvia Smith Salazar

Abstract

The use of the written and the oral expression, is a real problem for students, mainly in those who register in careers of higher education. From this perspective, the methodological work should be guided to theoretic and didactic aspects of the Spanish language in the different subjects that appear in the syllabus taking into account that the Spanish is the central language of the curriculum and is present during the teaching-learning process. Accordingly, the objective of the present article is to develop a methodological guide from an interdisciplinary view in the school, and in the course-year to improve the communicative skill in the students.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Communicative Interdisciplinarity: A Pathway for Language Development Maternal and the Professionalism of the University Students in Cuba. (2017). Revista De Investigación, Formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 5(1), 10. https://doi.org/10.34070/rif.v5i1.57
Section
Artículos
Author Biography

María Rodríguez Cosme, Universidad de Oriente

Profesora Titular. Universidad de Oriente. Faculta Ciencias de la Educación.

Carrera Educación Primaria.

Licenciada en especialidad Español Literatura.  

 

La investigadora ha sido sistemática en sus motivaciones por diversos temas de índole educativa. Ha incursionado en temáticas de interdisciplinariedad en el área de la lengua materna y para la escuela primaria citadina o rural. Se ha especializado en estos últimos años en temas de educación rural,  en aras de ofrecer alternativas para una formación mucho más integral. Es colaboradora de un Proyecto a nivel nacional dirigido a las escuelas rurales en Cuba y miembro de la Red iberoamericana de educación rural. Trabaja en la formación de maestros primarios en la Universidad de Oriente en Cuba.

How to Cite

Communicative Interdisciplinarity: A Pathway for Language Development Maternal and the Professionalism of the University Students in Cuba. (2017). Revista De Investigación, Formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 5(1), 10. https://doi.org/10.34070/rif.v5i1.57