Rethinking Research Work Practice. Indications Methodological for the Initial Training of the Professional Academic

Main Article Content

Francisco Cristino Trejo del Pino

Abstract

Thinking again in the work activity from its research perspective is directed toward new sights and professional problems that increase its formative content and it also lead us to the approach of questions that guide the path of its improvement. How can we influence in a better way the professors ́ work-research formation taking into account their professional paradigms and from a space-time relationship?
The following article is intended to reflect on the way of understanding the work-research activity in the professors ́ initial formation as an integrated and systematized process, starting from a practical proposal supported by theoretical instructions that constitute a valuable instrument in working with pedagogical groups of discipline, year and major in order to achieve a methodological work that favor this important activity in the formation of these specialists from education. The article is attached to the project initial formation of the educational psychologist in the UCP Frank País García.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Rethinking Research Work Practice. Indications Methodological for the Initial Training of the Professional Academic. (2017). Revista De Investigación, Formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 5(3), 15. https://doi.org/10.34070/rif.v5i3.89
Section
Artículos
Author Biography

Francisco Cristino Trejo del Pino, Universidad de Oriente

Licenciado en Pedagogía Psicología, profesor Titular y Dr. C, profesor de Psicología y Orientación Educativa del departamento de Pedagogía Psicología de la Facultad de Ciencias de la Educación  de la Universidad de Oriente, en la carrera de Pedagogía Psicología acreditada de Excelencia. Ha impartido Metodología de la Investigación, Psicología, Orientación Educativa, Didáctica, Historia de la Psicología, Psicología del Aprendizaje y diferentes cursos optativos. Tiene 43 años de labor e integra la planta académica de maestrías de Ciencias de la Educación y Orientación Educativa, de la formación doctoral, realiza tutorías, consultorías y participa en tribunales de pre defensa y defensa doctoral, en el tribunal de especialidad de exámenes mínimos doctorales y para cambios de categoría docente en la Universidad, es miembro de la Comisión Científica del Departamento. Participa en proyectos y dirige una sub línea .Participa en eventos científicos nacionales e internacionales, con diferentes publicaciones en revistas nacionales e internacionales.

How to Cite

Rethinking Research Work Practice. Indications Methodological for the Initial Training of the Professional Academic. (2017). Revista De Investigación, Formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 5(3), 15. https://doi.org/10.34070/rif.v5i3.89