The Evaluation of Teaching Professional Performance: a Look at the Higher Technological Training Institute

Main Article Content

Alejandro Nicolas Lema Cachinell
Emma Z. Delgado

Abstract

This research reflects on the evaluation process and the shortcomings in this process that limit the professional performance of professors in thetechnological institutes in Ecuador. A brief analysis of the evaluation process is carried out in the context of the technological institutes of Ecuador and the professional performance of professors. It also proposes a diagnosis of the current situation of Instituto Superior Tecnológico de Formación Profesional Administrativa y Comercial in relation to the process of evaluation of the professor’s performance.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
The Evaluation of Teaching Professional Performance: a Look at the Higher Technological Training Institute. (2016). Revista De Investigación, Formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 2(1), 8. https://doi.org/10.34070/rif.v2i1.25
Section
Artículos
Author Biography

Alejandro Nicolas Lema Cachinell, Instituto Superior Tecnológico de Formación Profesional Administrativa y Comercial

Director del Departamento de Investigación del Instituto Superior Tecnológico de Formación Profesional Administrativa y Comercial, Ingeniero en Contaduría Pública y Auditoría CPA graduado en la Universidad Estatal de Milagro. Doctor en Ciencias Pedagógicas en la Universidad de Oriente de Santiago de Cuba, director de la revista internacional (Investigación, Formación y desarrollo: generando productividad institucional) ubicada en catalogo LATINDEX, evaluador internacional de la Revista Latinoamericana de Educación Inclusiva (RLEI)  de la Universidad central de Santiago de Chile ubicada en SCIELO, miembro de la red de investigación internacional RED-DEES. Ponente en numerosos congresos nacionales e internacionales. Autor de numerosas publicaciones entre las que se destacan: “La motivación y orientación educativa”, “Visión de la productividad de la evaluación en el desempeño del docente”, “Reflexiones del Impacto de la ciencia y la tecnología en la actividad pedagógica profesional”, “Problemas contemporáneos de la Pedagogía: una visión desde los Institutos Técnicos y Tecnológicos” y “Evaluación del Desempeño Profesional del Docente”.

Su reconocida trayectoria como docente titular tiempo completo del Instituto Superior Tecnológico de Formación Profesional Administrativa y Comercial le ha permitido ocupar distintas responsabilidades, entre las que resalta director de investigación, puesto en el que actualmente se desempeña.

How to Cite

The Evaluation of Teaching Professional Performance: a Look at the Higher Technological Training Institute. (2016). Revista De Investigación, Formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 2(1), 8. https://doi.org/10.34070/rif.v2i1.25