The Research Training Process of the Teachers

Main Article Content

Belinda Marta Lema Cachinell
Dennise Díaz Saavedra
Lissette Vacacela Conforme

Abstract

The present article analyzes the importance of the professional formation process nowadays as fundamental element to enhance research skills in professors. Thus, promoting tasks in students of higher education means the formation of a creative innovative thought that allow intellectual independence, research spirit, solution of practical e intellectual tasks, which in long term determines the future social scientific development. Therefore, in order to achieve quality in the higher education, necessary nowadays, a teacher with a high level of competences is needed as a premise to understand the educational reality from its orientation and as a result, make decisions and acting in its transformation benefiting the society.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
The Research Training Process of the Teachers. (2017). Revista De investigación, formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 5(1), 10. https://doi.org/10.34070/rif.v5i1.51
Section
Artículos
Author Biography

Belinda Marta Lema Cachinell, Instituto Superior Tecnológico de Formación Profesional Administrativa y Comercial

Rectora del Instituto Superior Tecnológico de Formación Profesional Administrativa y Comercial, Ingeniera Comercial graduada de la Universidad de Guayaquil, posee un Diplomado Superior en Currículo por Competencias de la Universidad Técnica de Ambato, Magister en Gerencia Educativa de la Universidad Metropolitana y Doctora en Ciencias de la Gestión por la International Caribbean University de Curazao, Doctora en Ciencia Pedagógicas por la Universidad de Oriente de Santiago de Cuba, acreditado para realizar actividades de investigación en el Ecuador No. REG-INV-15-00912 (Registro Nacional de Investigadores), miembro de la red de investigación internacional RED-DEES, evaluadora externa de la revista internacional (Investigación, Formación y desarrollo: generando productividad intucional) ubicada en catalogo LATINDEX.

Ponente en numerosos congresos nacionales e internacionales, autora de más de veinte artículos científicos, en los que sobresale: “La formación investigativa del docente de los institutos tecnológicos”, “Las competencias investigativas para el proceso de aprendizaje organizacional como una acción del proyecto institucional del Instituto Superior Tecnológico Bolivariano. Durante su trayectoria profesional ha recibido reconocimientos importantes por parte de prestigiosas instituciones como la Universidad de Ciencias Pedagógicas “Frank País García de Cuba”, Universidad Estatal de Milagro, Ecuador y la Universidad de Guanajuato.

How to Cite

The Research Training Process of the Teachers. (2017). Revista De investigación, formación Y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, 5(1), 10. https://doi.org/10.34070/rif.v5i1.51

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.